Dlaczego profil Twojej firmy w Google został zawieszony?

Czy Twój profil firmy w Google został zawieszony? Oto kilka typowych przyczyn, które mogą się zdarzyć i co z tym zrobić. Posiadanie profilu firmy Google (GBP) to najlepszy sposób na wysoką pozycję firmy lokalnej w Google – w pakiecie lokalnym, wyszukiwarce lokalnej i Mapach Google. W przypadku wielu z tych lokalnych firm posiadanie profilu firmy Google jest często jedyną lokalną strategią SEO i jedynym sposobem, w jaki promują swoją firmę w internecie. Jeśli więc firma zaloguje się do Menedżera profilu firmy lub zobaczy w wyszukiwarce Google, że jej profil firmy Google jest zawieszony, a jej telefon przestanie dzwonić, wpadnie w panikę.

W wielu przypadkach pierwsza myśl jest taka, że ​​nie zrobili nic złego. W końcu mają profil biznesowy od lat, więc nie mogą robić niczego niewłaściwego. Problem polega na tym, że Google ma określone wytyczne , których muszą przestrzegać wszystkie firmy. I tylko dlatego, że firma uchodziła na sucho z łamaniem zasad do tej pory, nie oznacza, że ​​w końcu nie zostanie złapana. A teraz właśnie się złapali! (Albo Google ich złapało, albo konkurent lub ktoś inny zgłosił ich za pośrednictwem formularza odwoławczego ).

Gdy profil Twojej firmy zostanie zawieszony lub wyłączony, Google nie informuje, dlaczego usunęli Twoją firmę. Jako właściciel firmy masz obowiązek znać, rozumieć i przestrzegać Wytycznych dotyczących reprezentowania firmy w Google. Google często aktualizuje te warunki korzystania z usługi – a czasami aktualizacje są subtelne. Ważne jest, aby sprawdzać ten dokument co najmniej co drugi miesiąc pod kątem zmian, które mogą wpłynąć na zgodność profilu Twojej firmy. Co więc zrobisz, jeśli profil Twojej firmy zostanie zawieszony?

Najpierw musisz przeczytać wytyczne dotyczące profilu firmy Google  i treści objętych ograniczeniami,  aby zidentyfikować zasady, które narusza Twój profil. Przeczytaj wytyczne linijka po linijce – najlepiej, aby sekcja „Informacje” w profilu Twojej firmy pojawiła się na ekranie, aby sprawdzać profil pod kątem naruszeń podczas czytania wytycznych. Kolejna wskazówka: zastanów się, co zmieniłeś w profilu firmy tuż przed zawieszeniem konta. Czy ta zmiana mogła spowodować zawieszenie? Gdy dojdzie do zawieszenia, musisz założyć czapkę detektywa i zabrać się do pracy, aby dowiedzieć się, jakie zasady narusza Twój profil, naprawić naruszenie w profilu firmy i wypełnić formularz prośby o przywrócenie.

profil Twojej firmy w Google

Najważniejsze powody, dla których dochodzi do zawieszenia profilu firmy Google

Istnieje kilka typowych powodów, dla których profile Google firm są zawieszane. Są to typowe nadużycia wytycznych popełniane przez firmy przez pomyłkę – lub celowo. Czasami profil firmy zostaje zawieszony po prostu przez pomyłkę. Te zawieszenia mogą czasem być przypadkiem.

Na przykład, jeśli firma przez pomyłkę zostanie wciągnięta w zawieszenie, gdy Google rozprawia się ze szczególnie spamerską branżą. Możesz też wprowadzać pewne zmiany w profilu swojej firmy, a Google podejrzewa te zmiany i następuje zawieszenie. Zawieszenia to zagadka, którą musisz rozwiązać. Aby pomóc, oto kilka najczęstszych przyczyn zawieszenia.

Branże spamowe/kategorie wysokiego ryzyka

Niektóre kategorie są uważane za spam lub wysokie ryzyko. Kategorie te są znane z profili spamerskich oraz fałszywych lub fałszywych profili biznesowych. Google przygląda się tym branżom ze szczególną uwagą i często zawiesza profile – zwłaszcza jeśli naruszają one nawet najmniejszą wytyczną.

Niektóre z tych kategorii biznesowych obejmują:

  • Bramy garażowe.
  •  
  • Ślusarze.
  • Nieruchomość.
  •  Ubezpieczenia
  •  Prawnicy
  • Zwalczanie szkodników.
  •  HVAC
  • Przycinanie drzew.
  • Sadzenie drzew.
  •  Ogrodnicy
  • Ośrodki rehabilitacyjne.
  • I inni.

Jeśli należysz do kategorii działalności wysokiego ryzyka, Twój profil firmy ma już czerwony znak, więc pamiętaj, aby przestrzegać zasad i wytycznych.

 

Nazwy firm wypełnione słowami kluczowymi

Nie ma nic bardziej irytującego niż patrzenie, jak firma wpycha swoją nazwę firmy słowami kluczowymi. Upychanie słów kluczowych w nazwie Twojej firmy wygląda szczególnie spamersko. Google w końcu zaczyna to sobie uświadamiać. W rzeczywistości, wraz z niedawną aktualizacją algorytmu Vicinity , badania pokazują, że firmy ze słowami kluczowymi w nazwach biznesowych w GBP spadły w rankingach.

Przestań więc upychać słowa kluczowe swojej nazwy firmy w profilu firmy Google – lub całkowicie wymyśl nazwy firmy! Twój profil prawdopodobnie zostanie zawieszony. Zgodnie z wytycznymi Google:

„Aby pomóc klientom znaleźć Twoją firmę w internecie, dokładnie przedstaw nazwę firmy . Twoja nazwa powinna odzwierciedlać rzeczywistą nazwę firmy, która jest konsekwentnie używana w witrynie sklepowej, witrynie internetowej, papeterii i znana klientom.

Podanie zbędnych informacji w nazwie firmy jest niedozwolone i może skutkować zawieszeniem profilu firmy”.

 

Korzystanie ze skrzynki pocztowej lub adresu sklepu UPS

Profil firmy Google jest przeznaczony dla firm lokalnych, które przyjmują klientów w swoich miejscach prowadzenia działalności, lub firm lokalnych, które wychodzą do lokalizacji klienta. Bądźmy szczerzy: nie możesz prowadzić firmy z urzędu pocztowego lub sklepu UPS.

Jeśli masz firmę, której adres znajduje się w odległej lokalizacji, takiej jak skrytka pocztowa lub skrytka UPS, nie kwalifikujesz się do uzyskania profilu firmy Google. A jeśli przypadkiem zdobędziesz GBP , Twój profil zostanie ostatecznie zawieszony. Zgodnie z zasadami Google:

„Skrytki pocztowe lub skrzynki pocztowe znajdujące się w odległych lokalizacjach są niedopuszczalne”.

 

Firma korzysta z adresu wirtualnego biura lub przestrzeni coworkingowej

Podobnie jak adresy skrytek pocztowych, skrzynek UPS i „zdalnych lokalizacji”, adresy wirtualnego biura i przestrzeni coworkingowej mogą być problematyczne. Po pierwsze, biura wirtualne są zwykle używane jako adres pocztowy. Tak więc wirtualne biura lub firmy, które podają Ci adres pocztowy, są nie do przyjęcia.

W większości przypadków Google nie uznaje przestrzeni coworkingowej za prawdziwą lokalizację firmy, chyba że:

  • Wynajmujesz dedykowaną przestrzeń (najlepiej dedykowane biuro).
  • Umieść oznakowanie swojej firmy poza wydzieloną przestrzenią biurową, aby klienci mogli znaleźć Twoją lokalizację (i nie mówimy o Post-It® Note – musi to być trwałe oznakowanie).
  • Twój personel (nie personel budynku coworkingowego) jest obecny w godzinach pracy.

Dlatego w większości przypadków adresy coworkingowe nie mogą mieć profilu firmy Google.

 

Firmy działające wyłącznie online

Profile firm Google są przeznaczone dla lokalnych firm obsługujących lokalnych klientów. Prowadzisz firmę e-commerce lub działalność wyłącznie online, w której nie spotykasz się z lokalnymi klientami? Wtedy nie kwalifikujesz się do GBP. Zgodnie z wytycznymi:

„Marki, organizacje, artyści i inne firmy działające wyłącznie online nie kwalifikują się do tworzenia profili firm”.

Dwie firmy mają ten sam adres

Taka sytuacja może mieć miejsce, jeśli prowadzisz firmę z siedzibą w domu lub firmę działającą w obszarze usługowym, która próbuje założyć więcej niż jedną firmę pod adresem domowym. Na przykład właściciel firmy może mieć firmę zajmującą się pielęgnacją trawnika i usługę złotej rączki. Zamiast tworzyć jedną firmę i jeden profil firmy oraz wybierać różne kategorie, mogą próbować utworzyć wiele profili Google Business. W większości przypadków narusza to wytyczne Google i jest przyczyną zawieszenia.

Jeśli masz firmy oferujące podobne lub powiązane usługi, lepiej utworzyć prawną nazwę firmy lub podmiot, który obejmuje je wszystkie. Następnie użyj kategorii GBP, dodaj usługi do profilu swojej firmy i pozwól swojej witrynie informować klientów, co robi Twoja firma. Z wytycznych:

„Firmy działające w obszarze usług lub firmy obsługujące klientów w swoich lokalizacjach powinny mieć jeden profil dla biura centralnego lub lokalizacji z wyznaczonym obszarem usług”.

 

Zawieszenia to sprawdzian rzeczywistości

Pamiętaj, że ta lista nie jest pełną listą problemów z profilem firmy Google, które mogą powodować zawieszenia. Istnieje kilka innych typowych powodów, dla których Twój profil może zostać zawieszony. Ale najważniejsze jest to: postępuj zgodnie z wytycznymi, a być może nie będziesz musiał się o to martwić.